dimarts, 2 de desembre del 2008

9. REALITZACIÓ GRÀFICA: L'STORYBOARD


Els storyboards són il·lustracions mostrades en seqüència amb l’objectiu de servir de guia per a entendre una història o previsualizar una escena de la trama d’un guió (tant per a cinema, animació o còmic). Açò ajudarà a trobar problemes abans que aquests ocórreguen, per a decidir la distribució de la pàgina, o perquè un equip de treball desenvolupe un pla establit per endavant.
L’elaboració d’un storyboard està en funció directament proporcional amb l’ús: en publicitat sovint és molt més general, perquè el director i el productor aporten amb el seu talent i enriquisquen la filmació, mentre que en cinema és molt més tècnic i elaborat perquè servisca de guia a cada membre de l’equip de treball.
En el còmic, l’storyboard pot ser molt complex o molt simple, i pot estar realitzat en moltes tècniques diferents, encara que preferentment s’usa el llapis. Sol usar-se per a fer-se una idea de la distribució de les diferents vinyetes dins de la pàgina, moltes vegades perquè el guionista es faça una idea de com quedarà aquesta i faça les modificacions oportunes. A més, també ajudarà a veure si les escenes queden repetitives
Gràcies a aquesta planificació, no farà falta començar sempre en l’ordre lògic. Molts autors no segueixen l’ordre des del principi fins al final, si no que primer fan les escenes més espectaculars i després se centren en les més senzilles (com els primers plans).
El procés d'storyboarding, en la forma que es coneix avui, va ser desenvolupat en l’estudi de Walt Disney durant principis dels anys 1930, després de processos similars que van ser emprats en altres estudis d’animació. L'storyboarding es va fer popular en la producció de pel·lícules d’acció viva durant principis dels anys 1940.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada