Elements cinètics: són signes convencionals
del llenguatge del còmic que serveixen per a representar gràficament la
trajectòria dels objectes i el moviment dels personatges. Solen tenir forma de
rectes o cometes. Aquestes línies permeten transmetre la idea de moviment a la
vinyeta i aporten dinamisme. Encara que són representacions abstractes de la
realitat, aconsegueixen que el lector entenga sense dificultat totes les
accions de la història. N’hi ha de diversos tipus: línies de velocitat, de
trajectòria, desenfocaments, repeticions, fantasmes, caigudes, colps,
vibracions, vent, pluja, neu, explosions, fum, foc, rajos, lluentors i
esguitades.
– Trajectòria: És l’expressió gràfica de l’espai que està recorrent un personatge o objecte. Poden ser simplement unes línies a manera de deixant que marquen la trajectòria recorreguda.
– Efectes que produeix el moviment: Són indicacions que acompanyen a l’anterior i la complementen. Per exemple, la representació de la caiguda d’un personatge amb un deixant que indica la trajectòria i una espècie d’estel irregular que indica l’impacte contra el sòl.
– La descomposició del moviment: per exemple, representar un personatge que corre dibuixant-li sis cames o en tres posicions successives. També per influència de la fotografia s’usa l’efecte de la instantània, és a dir, la detenció de l’acció en una situació que no és estable, sinó que suposa un instant del moviment que es descriu.
– Trajectòria: És l’expressió gràfica de l’espai que està recorrent un personatge o objecte. Poden ser simplement unes línies a manera de deixant que marquen la trajectòria recorreguda.
– Efectes que produeix el moviment: Són indicacions que acompanyen a l’anterior i la complementen. Per exemple, la representació de la caiguda d’un personatge amb un deixant que indica la trajectòria i una espècie d’estel irregular que indica l’impacte contra el sòl.
– La descomposició del moviment: per exemple, representar un personatge que corre dibuixant-li sis cames o en tres posicions successives. També per influència de la fotografia s’usa l’efecte de la instantània, és a dir, la detenció de l’acció en una situació que no és estable, sinó que suposa un instant del moviment que es descriu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada